tisdag 12 april 2011

Vårdcentral

Jag var ju som sagt på en vårdcentral idag på en närliggande ort (Ja, ort!) och det var skitkul! :D Jag får följa med personer i olika yrken. Idag fick jag följa med en undersköterska först som berättade om vad dom gör och så visade hon mig några olika saker, t.ex. en hjärtstartare och några instrument som dom använder när dom ska sy igen sår och så. Sedan fick jag följa med en arbetsterapeut och vi gjorde ett hembesök till någon som var lite rörelsehindrad och vi fick veta vad som behövde justeras i huset. En arbetsterapeut hjälper folk i det vanliga livet, t.ex. att ta bort en tröskel i någons hus som är rörelsehindrad och på så sätt hjälpa den personen i deras vanliga liv, så att de kan röra sig fritt i huset. Sedan fick jag följa med en sjukgymnast och hon gjorde akupunktur på mig. Eller, det var ju bara en nål. Det kändes konstigt, men det gjorde inte ont på något sätt. Visst, det kändes som ett litet stick när hon stack in nålen, men inte lika mycket som jag trodde att det skulle kännas. Jag var även där när hon tog emot några patienter och såg på när dom gjorde några övningar. Så, ja, dagen var lyckad! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar