måndag 31 oktober 2011

Polen, dag 1

 Första dagen i Polen... Vi åkte från skolan klockan tre på morgonen. Inte så värst kul, men man kunde sova under bussresan i alla fall. Vi bytte nummer med varande då och alla sa typ: Vad sa du? Vänta, jag har inte skrivit klart! Kan du säga det igen? hela tiden... Det verkar inte kul när jag skriver det, men tro mig, det är fett kul klockan halv fyra på morgonen. Tillslut anlände vi till Skavsta flygplats och sen bar det av mot Polen. Vi kom fram till hotellet runt klockan tolv, har jag för mig...

Sedan så skulle vi shoppa (och äta, såklart) men på vägen till shoppingcentret så gick vi förbi en synagoga och bestämde oss för att gå in. Den var sjukt fin!


Det tog ett bra tag att hitta shoppingcentret... Vi irrade runt på Krakows gator i säkert en timma innan vi hittade dit och när vi tillslut hittade det sprang vi in! Polacker är inte så bra på engelska, så det var lite svårt att förstå folk... Vår karta hjälpte inte direkt :P Jag köpte en t-shirt.
 
 Vi såg en sjukt snygg bil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar