söndag 25 september 2011

Kulturdagnatt

Igår var det Kulturdagnatt i stan och jag, pappa och Yv bestämde oss för att åka in dit. Jag behöver nya glas till mina glasögon, så vi gick in på smarteyes och frågade vad det skulle kosta. Det var samma pris som att skaffa ett par nya glasögon, så jag ska nog byta. Vi gick även till länsmuseet och jag satt mig ner och lyssnade på en stråkorkester. Ganska kul faktiskt. Men annars märkte jag inte så mycket av 'kulturen'. Visst, det var ett gäng som trummade på soptunnor men jag skulle inte exakt kalla det kultur.
Vi var även hos farmor och farfar. De ska byta tapeter, så vi kollade igenom två stora tapet-böcker eller vad det nu heter, och det visade sig att jag och farmor tyckte ungefär samma sak om tapeterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar